Algemene voorwaarden KynoLexis

Definities

Algemene Voorwaarden KynoLexis

1. Definities

  1. Opdrachtnemer: KynoLexis, vertegenwoordigd door Inna Dirkse-Burmensky, gediplomeerd hondengedragsdeskundige en eigenaar van KynoLexis, gevestigd te Dordrecht en ingeschreven bij de KvK onder nr. 69652430.
  2. Opdrachtgever: De eigenaar (klant) van één of meerdere honden die een overeenkomst aangaat met KynoLexis.
  3. Opdracht/Overeenkomst: De overeengekomen diensten, zoals gedragsbegeleiding, advies, en privétraining, vastgelegd via de website, e-mail of schriftelijke bevestiging.
  4. Contractperiode: De overeengekomen duur van de opdracht, bestaande uit één of meerdere vervolgafspraken met een vooraf afgesproken tijdsduur.
  5. Product: De aangekochte goederen en levering daarvan door KynoLexis, zoals webshopartikelen (lijnen, snacks, boeken, onlinecursussen of andere goederen).

2. Toepasselijkheid en totstandkoming van de overeenkomst

  1. In alle vormen van samenwerking aanvaardt de klant dat uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. De overeenkomst komt tot stand wanneer opdrachtnemer en klant schriftelijk of digitaal afspraken maken over de aangeboden diensten of producten van KynoLexis.
  3. De opname van een afspraak in de mail, agendasysteem, contactformulier of webshopsysteem geldt als bewijs van de overeenkomst.
    • Wanneer een dienst via e-mail bevestigd wordt, dan is de overeenkomst bindend.
    • Als de klant binnen 72 uur geen bezwaar maakt, wordt de overeenkomst als aanvaard beschouwd.
  4. De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of vervolgopdrachten, tenzij nadrukkelijk schriftelijk en expliciet anders is overeengekomen.
  5. De betaling voor een dienst dient uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum te worden voldaan via de aangegeven betaalmethoden op de factuur of website, tenzij schriftelijk en expliciet anders is overeengekomen.
  6. Diensten en prijsvoorwaarden worden steeds gedetailleerd doorgegeven via de website of e-mail.
  7. De eerste online intake is altijd kosteloos en vrijblijvend. Elke volgende afspraak wordt op basis van tijds- of pakketduur en de reiskosten in rekening gebracht.

3. Uitvoering van de overeenkomst of opdracht

  1. Een klant (minimale leeftijd 18 jaar) kan ten aanzien van het gedrag van zijn/haar hond advies vragen aan de opdrachtnemer.
  2. KynoLexis zal de diensten naar beste kunnen uitvoeren, gebaseerd op vakkennis, bijscholing en aangesloten zijn bij een branchevereniging.
    • KynoLexis maakt een gedragsanalyse op basis van een vragenformulier, videobeelden en observatie van de klant zijn/haar hond.
  3. KynoLexis zal de klant en hun hond naar beste vermogen begeleiden. Het verstrekte advies is gebaseerd op de scholing, uitgebreide kennis en praktijkervaring van de opdrachtnemer.
    • De klant is verantwoordelijk voor de fysieke veiligheid en welzijn van de hond, zichzelf en/of derden tijdens de uitvoering van het advies.
  4. KynoLexis biedt advies en begeleiding op basis van ervaring en deskundigheid. Klant is verplicht om naar beste kunnen de adviezen op te volgen, voor het welbevinden en veiligheid van de hond.
  5. De klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar hond.
  6. KynoLexis is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het gedrag van de hond, conform het Burgerlijk Wetboek.

4. Reservatie en Annuleringsbeleid

  1. Een dienst wordt per e-mail, telefonisch (bellen of WhatsApp) of via de website: www.kynolexis.nl aangevraagd, dit omvat eveneens een vrijblijvende online intake.
    • Een telefonische bestelling dient steeds per e-mail schriftelijk bevestigd te worden.
  2. KynoLexis zal op een zo vroeg mogelijk moment een afspraak maken met cliënt. Vindt KynoLexis dat cliënt een te lange periode moet wachten voor het maken van een afspraak, dan verwijst zij door naar een collega-specialist.
  3. Annuleren van een afspraak moet uiterlijk 48 uur voor de afspraak, anders wordt de dienst gefactureerd, tenzij in geval van overmacht, zoals ziekte of overlijden van de eigenaar of het dier, en in gevallen waar beide partijen schriftelijk akkoord gaan met de annulering.
  4. KynoLexis behoudt zich het recht voor om eenmaal gemaakte afspraken, die door de klant niet of niet tijdig zijn geannuleerd, volledig of gedeeltelijk in rekening te brengen bij de klant.
  5. Indien door ziekte of overmacht van KynoLexis een afspraak moet worden geannuleerd of verzet, dan draagt de opdrachtnemer er zorg voor dat deze afspraak op zo kort mogelijke termijn alsnog gerealiseerd wordt. Dit opent niet het recht tot terugbetaling van de afspraak.

5. Verplichtingen en garanties

  1. KynoLexis biedt geen resultaatgarantie, maar wel een inspanningsverplichting om de overeenkomst van goed vakmanschap en naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Hetgeen wil zeggen dat KynoLexis niet garant staat voor het succes en welslagen van haar dienstverlening, noch de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan de klant gewenste en gestelde doel.
    • De klant begrijpt dat de dienstverlening van KynoLexis geen garanties voor specifieke resultaten biedt.
  2. KynoLexis biedt geen resultaatgarantie, maar belooft wel een middelgarantie. Zij gebruikt géén intimiderende of fysiek strafgerichte technieken bij het trainen van dieren.
    • KynoLexis verwacht deze garantie ook van de klant.
  3. De klant blijft eindverantwoordelijke voor het uitvoeren van de adviezen. De klant zal naar beste kunnen en zover mogelijkheden het toelaten, tijdens de duur van de diensten, de gegeven aanwijzingen en adviezen van KynoLexis opvolgen.
  4. Aangezien resultaten afhankelijk zijn van verschillende factoren, kan KynoLexis nooit een bepaald resultaat garanderen. Het uitblijven van het gewenste resultaat ontslaat de klant niet van de betalingsverplichting, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  5. Voor elke behandeling of afspraak bij KynoLexis wordt aanbevolen eerst een dierenarts te consulteren om eventuele blessures of ziektes vast te stellen. Deze informatie is noodzakelijk voor een correcte behandeling.
  6. KynoLexis kan een opdracht weigeren of tussentijds beëindigen als de klant niet meewerkt aan het advies.
  7. Bij voortijdige beëindiging door de klant heeft KynoLexis recht op de volledige betaling, inclusief gemaakte kosten.

6. Wijzigingen, annuleringen of beëindiging van de Overeenkomst

  1. Wijzigingen kunnen tot 48 uur van tevoren door de klant schriftelijk worden doorgegeven.
    • Wijzigingen of annuleringen van een afspraak dienen schriftelijk via e-mail of WhatsApp aan KynoLexis bekend te worden gemaakt, mits dit binnen de gestelde termijn gebeurt.
  2. Beide partijen kunnen de overeenkomst beëindigen als de uitvoering van de opdracht onmogelijk is geworden, conform de overeenkomst (offerte of factuur) en eventuele latere additionele specificaties.
    • Dit dient schriftelijk en gemotiveerd aan de wederpartij bekend te worden gemaakt.
  3. Indien de klant voortijdig beëindigt door andere redenen dan nalatigheid door de opdrachtnemer, blijft de klant de volledige betaling van de opdrachtsom verschuldigd, inclusief vergoeding van de door de opdrachtnemer gemaakte en eventueel nog te maken kosten.
    • Indien de betaling reeds heeft plaatsgevonden, vindt er geen restitutie plaats.
  4. De opdrachtnemer kan de overeenkomst beëindigen bij verstoord vertrouwen.
  5. KynoLexis behoudt zich het recht voor om de overeenkomst eenzijdig tussentijds te beëindigen wanneer het vertrouwen tussen haar en de klant op ernstige wijze is verstoord.
    • Indien het vertrouwen tussen KynoLexis en de klant ernstig is verstoord, zal KynoLexis de klant hierover informeren voordat de overeenkomst wordt beëindigd, tenzij dit niet of niet tijdig mogelijk is.
  6. KynoLexis mag de overeenkomst tussentijds beëindigen wanneer feiten of omstandigheden zich voordoen die buiten haar invloedssfeer liggen, of die niet aan haar toerekenbaar zijn, waardoor de voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet van haar kan worden gevergd.
    • In dat geval heeft KynoLexis aanspraak op betaling van de geleverde werkzaamheden tot het moment van beëindiging.
  7. Verlenging van de contractperiode is mogelijk door het maken van een vervolgafspraak door beide partijen via e-mail of WhatsApp.
  8. Beide partijen kunnen de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, indien één van hen:
    • In staat van faillissement wordt verklaard;
    • (Voorlopige) rechterlijk uitstel van betaling (surseance) wordt verleend;
    • Wordt veroordeeld door een (al dan niet voorwaardelijke) vrijheidsstraf wegens een strafbaar feit;
    • Handelt in strijd met de wet dierenwelzijn.
    • Dit dient gemotiveerd en schriftelijk aan elkaar bekend te worden gemaakt. Beide partijen hebben in dat geval geen recht op restitutie.
  9. De overeenkomst eindigt automatisch van rechtswege na het verstrijken van de contractperiode, zonder dat opzegging door een van beide partijen vereist is.
    • Voor een online intake of eenmalige consulten/sessies eindigt de overeenkomst na het plaatsvinden van de sessie.

7. Herroepingsrecht bij Webshopartikelen

  1. Voor consumenten geldt een herroepingsrecht van 14 dagen na ontvangst van een fysiek product.
  2. Het herroepingsrecht geldt niet voor digitale producten of op maat gemaakte artikelen.
  3. Retournering en de daaraan verbonden kosten zijn voor rekening en risico van de klant, tenzij anders overeengekomen.
  4. Het herroepingsrecht geldt niet voor:
    • Digitale producten (zoals online cursussen) waarvan de levering direct na aankoop is begonnen.
    • Producten die op maat zijn gemaakt of gepersonaliseerd.

8. Schade, Garantie en Aansprakelijkheid

  1. De klant blijft te allen tijde aansprakelijk voor de gevolgen van het optreden van zijn/haar hond.
  2. Het sluiten van een overeenkomst met KynoLexis en de verstrekte adviezen of aanwijzingen, gegeven door opdrachtnemer, leiden niet tot aansprakelijkheid van KynoLexis. Een overeenkomst met KynoLexis verandert niets aan de risicoaansprakelijkheid van de klant voor de door een hond aangebrachte schade, conform het gestelde in het Burgerlijk Wetboek 6, artikel 179 (Art. 6:179 BW).
    • De klant gaat met het aangaan van een overeenkomst met KynoLexis akkoord met de wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen van het optreden van zijn/haar hond, conform het gestelde in het Burgerlijk Wetboek.
  3. De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van volledige en correcte informatie met betrekking tot het dier. Indien onjuiste of onvolledige informatie wordt verstrekt, kan KynoLexis niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen.
  4. KynoLexis is uitsluitend aansprakelijk voor ‘’directe schade’’ die aantoonbaar het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst, met een maximum van het gefactureerde bedrag voor die overeenkomst.
    • ‘’Directe schade’’ wordt hierbij gedefinieerd als schade aan eigendommen of lichamelijke schade, welke het gevolg is van een aantoonbare tekortkoming of schade veroorzaakt door opzet of grove schuld in de uitvoering van de overeenkomst.
    • ‘’Opzet of grove schuld” verwijst naar situaties waarbij KynoLexis opzettelijk of door ernstig nalaten schade veroorzaakt aan de hond.
  5. KynoLexis kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die de klant of de hond veroorzaakt als gevolg van de verstrekte adviezen, of indien de klant onjuiste of onvolledige informatie verstrekt.
    • KynoLexis is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt uit het gebruik van haar diensten.
    • De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van informatie, uitvoeren van de adviezen en het opvolgen van de aanbevelingen van KynoLexis.
    • Wanneer de klant vanuit veiligheidsoverwegingen muilkorf- of aangelijnd advies voor de hond krijgt, dan blijft de klant verantwoordelijk voor de uitvoering van deze adviezen. De klant blijft ook verantwoordelijk voor het naleven van de veiligheidsmaatregelen, zelfs indien deze adviezen niet volledig worden opgevolgd.
  6. KynoLexis is niet aansprakelijk voor ziekten en/of (vermeende) gebreken, mentaal of fysiek, die het dier mogelijk oploopt voor, tijdens of ten gevolge van de therapie/behandeling.
  7. KynoLexis is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, winstderving of emotionele schade bij de klant.
  8. KynoLexis behoudt zich het recht voor de behandeling van een hond te weigeren zonder opgave van motivatie of reden.
    • KynoLexis zal de klant tijdig op de hoogte stellen van de weigering, tenzij anders overeengekomen.
  9. De klant wordt geacht een aansprakelijkheidsverzekering voor derden (WAP) afgesloten te hebben, die ook dekking biedt voor schade toegebracht door zijn/haar hond.
    • De klant is verantwoordelijk voor het aantonen van de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering indien dit door KynoLexis wordt gevraagd.
  10. Er zijn geen toezeggingen door de opdrachtnemer gedaan indien deze niet schriftelijk bevestigd zijn door de opdrachtnemer.

9. Copyright en Intellectueel Eigendom van KynoLexis

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten van KynoLexis op documenten, website en verstrekte materialen en adviezen blijven bij KynoLexis.
    • Het gebruik van materialen voor commerciële doeleinden zonder schriftelijke toestemming van KynoLexis is strikt verboden.
    • Het is niet toegestaan om materialen zonder toestemming van KynoLexis te gebruiken voor andere (commerciële) doeleinden, dan overeengekomen.

10. Geheimhouding

  1. KynoLexis zal al haar verstrekte informatie als vertrouwelijk behandelen voor zover dit voortvloeit uit de aard van de informatie of bij nadrukkelijk, schriftelijk verzoek van de klant.
  2. KynoLexis behoudt het recht de door de uitvoering van de opdracht opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis aan derden wordt gebracht.
  3. KynoLexis zal eventueel (en in overleg met de klant) gemaakte video- en/of fotomateriaal tijdens de overeenkomst niet gebruiken voor andere doeleinden dan de behandeling;
    • tenzij de klant hier schriftelijk of mondeling toestemming voor geeft.
  4. Het is de klant niet toegestaan beeld- en/of geluidsopnames te maken tijdens een sessie, tenzij KynoLexis hier expliciet toestemming voor geeft.

11. Privacy

  1. KynoLexis verwerkt dagelijks verschillende vormen van persoonsgegevens van klanten. Voor de zorgvuldige omgang en beveiliging van deze gegevens handelt KynoLexis conform de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De gegevensverwerking en rechten van betrokken personen staan nader toegelicht in de Privacyverklaring van KynoLexis
  2. KynoLexis neemt de bescherming van de klantgegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
  3. Toevertrouwde feiten, die vertrouwelijk van aard zijn, zullen te allen tijde worden gerespecteerd.
  4. Mededelingen aan derden worden slechts gedaan na overleg met de klant en uitsluitend wanneer KynoLexis ervan overtuigd is dat de belangen van de klant en de hond of omgeving hiermee zullen zijn gediend.
  5. De klant heeft het recht om zijn/haar persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft de klant het recht om eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens door KynoLexis, en heeft dus recht op gegevensoverdraagbaarheid.

12. Klachten en geschillen

  1. Klachten i.v.m. de standaardvoorwaarden zullen bekeken worden, maar het is niet mogelijk om hierop in te gaan. De klant dient deze te lezen alvorens ermee akkoord te gaan. Indien de klant akkoord ging met de standaardvoorwaarden maar deze niet (volledig) gelezen heeft, en dit ervoor gezorgd heeft dat de klacht in stand kwam, is buiten onze macht en is de opdrachtnemer niet verder verantwoordelijk. Onze voorwaarden werden opgesteld voor een goede samenwerking en dit begint met een eerlijke aanvaarding.
  2. De opdracht wordt geacht geheel correct te zijn uitgevoerd.
    Indien de klant niet tevreden is of een klacht heeft over een handeling of verrichting met of van de opdrachtnemer, dient hij of zij dit schriftelijk (via mail, contactformulier op de website of per aangetekend schrijven) kenbaar te maken aan KynoLexis binnen de 14 dagen na het gebeuren van de feiten. De klacht dient grondig gemotiveerd te zijn.
    • Een klacht of geschil wordt enkel opgenomen na schriftelijke bekendmaking via het klachtenformulier.
    • KynoLexis streeft ernaar om de klacht binnen een termijn van 7 dagen, na ontvangst van dit formulier, de klacht of geschil in behandeling nemen.
    • KynoLexis zal samen met de klant proberen om het probleem op te lossen. KynoLexis dient in de gelegenheid te worden gesteld de tekortkoming te herstellen.
  3. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op.

13. Slotbepalingen

  1. Op alle overeenkomsten tussen KynoLexis en de klant is Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen voortvloeiend uit deze voorwaarden worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Dordrecht.
  3. Alle kosten die KynoLexis zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk dient te maken tot behoud van haar rechten met betrekking tot invordering van door cliënt verschuldigde bedragen komen ten laste van de cliënt.
    • Over al het overige, niet bepaalde, beslist KynoLexis. Deze beslissingen zijn bindend.
  4. Indien enige bepaling van deze voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.
  5. KynoLexis is te allen tijde gerechtigd om deze voorwaarden tussentijds te wijzigen, en de gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op toekomstige of lopende overeenkomsten.
    • Het is de verantwoordelijk van de klant om de actuele voorwaarden te raadplegen via de website of berichtgeving van KynoLexis, voorafgaande de overeenkomst.
    • De klant kan schriftelijk bezwaar maken tegen wijzigingen van de algemene voorwaarden binnen 7 na de mededeling van wijzigingen.

Deze algemene voorwaarden zijn geldig van 1 januari tot 31 december 2025.

Contact