Algemene voorwaarden KynoLexis

Definities

  1. Opdrachtnemer is KynoLexis, Inna Dirkse-Burmensky, gedragsdeskundige in functie en eigenaar van KynoLexis, gevestigd te Dordrecht en ingeschreven bij de KvK onder registratienummer 69652430, wordt in deze algemene voorwaarden vernoemd als opdrachtnemer.
  2.  Opdrachtgever is de eigenaar (klant) van één of meerdere huisdieren die een overeenkomst met KynoLexis aangaat.
  3. Opdracht of overeenkomst is de afgesproken dienst en verrichten van de afgesproken dienst(en) door de opdrachtnemer: individuele begeleiding, advies en coaching zoals vastgelegd op de website of e-mail.
  4. Contractperiode is de overeengekomen duur van de opdracht is in de vorm van één of meerdere vervolgafspraken van een tevoren afgesproken tijdsduur.
  5. Product is het aangekochte product en het bezorgen van dit product door KynoLexis: webshopartikelen; lijnen, snacks, online-cursus, boeken of andere goederen zoals vastgelegd in de webshop.

toepasselijkheid van deze voorwaarden en totstandkoming van de overeenkomst

  1. In alle vormen van samenwerking, aanvaardt de klant dat uitsluitend deze algemene voorwaarden de overeenkomst tussen partijen regelen en verbindt men zich ertoe deze na te leven. 
  2. De overeenkomst komt tot stand wanneer de opdrachtnemer en de klant digitaal schriftelijk een afspraak maken over aangeboden diensten van KynoLexis. 
  3. Opname in het agendasysteem, contactformulier, webshopsysteem of e-mail van KynoLexis geldt als het bewijs van de totstandkoming van de overeenkomst.
  4. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de opdrachtnemer en de klant met betrekking tot de te verstrekken diensten en producten, nadat die door de opdrachtnemer zijn aanvaard.
  5. Deze voorwaarden hebben absolute voorrang op de algemene en bijzondere voorwaarden van de klant (indien beschikbaar), zelfs indien deze laatste het tegenovergestelde bedingen. 
  6. KynoLexis gaat een inspanningsverplichting aan met klant, geen resultaatsverbintenis. Hetgeen wil zeggen dat de klant niet garant staat voor het succes en welslagen van KynoLexis haar dienstverlening, noch voor de mate waarin deze inspanningsverplichting bijdraagt aan het door de klant gestelde doel. Een bepaald resultaat kan nooit beloofd worden aangezien dit afhangt van vele verschillende factoren. 
  7. KynoLexis biedt geen resultaatgarantie, wel een middelgarantie. KynoLexis maakt geen gebruik van intimiderende, strafgerichte of welzijn-belemmerende trainingstechnieken bij het trainen van dieren.
  8. Bij het uitblijven van het gewenste resultaat blijft onverkort de betalingsverplichting bestaan.
  9. KynoLexis is niet verplicht om in te gaan op een onredelijk verlangen van de klant en behoudt zich het recht voor om een opdrachtgever te weigeren indien deze niet mee wil of kan werken aan de verstrekte adviezen.
  10. KynoLexis behoudt zich het recht om opdrachten te weigeren, dit zonder vermelding van reden. 

uitvoering van de overeenkomst of opdracht

  1. KynoLexis staat in voor het onderhouden van haar capaciteiten, kwaliteit en deskundigheid om haar diensten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. 
  2. KynoLexis zal de klant (minimale leeftijd 18 jaar) en hun huisdier naar beste vermogen begeleiden. Het verstrekte advies is gebaseerd op de scholing, uitgebreide kennis en praktijkervaring van de opdrachtnemer.
  3. Een klant kan ten aanzien van het gedrag van zijn/haar huisdier advies vragen aan de opdrachtnemer.
  4. De klant zal naar beste kunnen en zover mogelijkheden het toelaten, tijdens de duur van de diensten, de gegeven aanwijzingen en adviezen van KynoLexis opvolgen.
  5. KynoLexis zal op een zo’n vroegst mogelijk periode een afspraak maken met cliënt. Vindt KynoLexis dat cliënt een te lange periode moet wachten voor het maken van een afspraak, dan verwijst zij door naar een collega-specialist.
  6. Dieren die door KynoLexis bezocht en behandeld zullen worden, dienen vrij te zijn (gevaccineerd of via titerbepaling) van besmettelijke ziektes (bijv. Parvo, hondenziekte en besmettelijk leverziekte). 
  7. De eerste (telefonische) kennismaking is altijd kosteloos en vrijblijvend. Elke volgende afspraak wordt op basis van tijdsduur en de reiskosten in rekening gebracht. 
  8. KynoLexis maakt een analyse op basis van een anamneseformulier en videobeelden van cliënt zijn/haar hond, en/of een huisbezoek.
  9. De verstrekte adviezen of aanwijzingen, gegeven door de opdrachtnemer leiden niet tot aansprakelijkheid van KynoLexis. De cliënt blijft wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen van het optreden van zijn/ haar hond, conform het gestelde in Burgerlijk Wetboek.
  10. Er zijn geen toezeggingen door de opdrachtnemer gedaan indien deze niet schriftelijk bevestigd zijn door de opdrachtnemer.

Reservatie en annuleringsbeleid

  1.  Een dienst wordt per e-mail, telefonische of via de website aangevraagd, dit omvat eveneens een vrijblijvende kennismaking. Soort dienst en prijsvoorwaarden worden steeds gedetailleerd doorgegeven. 
  2. Een telefonische bestelling dient steeds per e-mail bevestigd te worden.
  3. Wanneer een dienst via de mail bevestigd wordt, dan is de overeenkomst bindend. 
  4. Het bestellen van een dienst kan eveneens via de website www.kynolexis.nl en/of door het invullen van de gevraagde vragenlijst voor gedragsbegeleiding. Het versturen van het inschrijfformulier of de vragenlijst is bindend. 
  5. Annuleren van een bestelde dienst, een afspraak (individuele sessies of consulten) dienen uiterlijk 48 uur voor aanvang van de dienst te gebeuren, ander wordt de dienst gefactureerd, tenzij in geval van onmacht en met wederzijdse toestemming;
  6. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om eenmaal gemaakte afspraken, die door de klant niet of niet tijdig zijn geannuleerd, volledig in rekening te brengen van de klant.
  7. Indien door ziekte of overmacht van de opdrachtnemer een afspraak moet worden geannuleerd of verzet, dan draagt de opdrachtnemer er zorg voor dat deze afspraak op zo kort mogelijke termijn alsnog gerealiseerd wordt. Dit opent niet het recht tot terugbetaling van de afspraak. 

wijzigen of beeindigen van de overeenkomst

  1. Gemaakte afspraken tussen de opdrachtnemer en de klant kunnen tot 48 uur van te voren door de klant worden gewijzigd. Later wijzigen door de klant kan alleen in geval van overmacht en met wederzijdse instemming.
  2. Beide partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen, indien één van hen van mening is dat de opdracht niet meer kan worden uitgevoerd conform de bevestigde trajectvoorstel (offerte) en eventuele latere additionele opdracht specificaties. Dit dient gemotiveerd en schriftelijk aan de wederpartij bekend te worden gemaakt. 
  3. Indien de klant tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan door andere redenen dan nalatigheid door de opdrachtnemer, heeft de opdrachtnemer desalniettemin recht op betaling van de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door diens gemaakte en eventueel nog te maken kosten. Indien betaling reeds heeft plaatsgevonden vindt er derhalve geen restitutie plaats. 
  4. De opdrachtnemer mag van diens bevoegdheid tot voortijdige beëindigen slechts gebruik maken al ten gevolge van feiten en omstandigheden die zich aan haar invloed onttrekken of haar niet toe te rekenen zijn en waardoor voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet van haar kan worden gevergd. De opdrachtnemer houdt in dat geval aanspraak op betaling van haar werkzaamheden tot aan het moment van beëindiging. 
  5. Indien de opdrachtnemer tijdens het uitvoeren van de diensten beslist dat het nodig is om de klant voor verdere of uitgebreidere behandeling door te verwijzen naar een specialist/specialisme buiten haar verdiensten om, zal zij de klant hier uitgebreid over informeren en de beslissing duidelijk motiveren.
    • Indien KynoLexis tijdens het uitvoeren van de opdracht beslist dat het nodig is om de cliënt voor verdere behandeling door te verwijzen naar een specialist, dan zal zij, alvorens hiertoe over te gaan, de cliënt hier uitgebreid over informeren en haar beslissing duidelijk motiveren.
  6. KynoLexis behoud het recht om eenzijdig de overeenkomst tussentijds te beëindigen wanneer het vertrouwen tussen haar en de cliënt op ernstige wijze is verstoord.
    • Indien het vertrouwen tussen KynoLexis en de klant ernstig is verstoord, dan zal zij, alvorens het beëindigen van de overeenkomst, de klant hierover informeren, tenzij dit niet of niet tijdig mogelijk is.
  7. Wijzigen of het annuleren van een afspraak dient schriftelijk via e-mail of WhatsApp aan KynoLexis worden bekend gemaakt.
  8. Verlening van de contractperiode is mogelijk door het maken van een vervolgafspraak door beide partijen via e-mail of WhatsApp.
  9. Beide partijen kunnen in ieder geval de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, indien één van hen:
    • in staat van faillissement wordt verklaard;
    • (voorlopige) rechtelijke uitstel van betaling (surseance) wordt verleend;
    • wordt veroordeeld door een (al dan niet voorwaardelijke) vrijheidsstraf wegens een strafbaar feit;
    • handelt in strijdt met de wet dierenwelzijn
    • Dit dient gemotiveerd en schriftelijk aan elkaar bekend te worden gemaakt. Beide partijen hebben geen recht meer op restitutie. 
  10. De overeenkomst eindigt automatisch van rechtswege na het verstrijken van de contractperiode, zonder dat opzegging door een van beide partijen is vereist. Voor de gratis kennismaking of eenmalige consulten is dit na het plaatsvinden van de sessie. 

vergoeding en betaling

  1. KynoLexis heeft recht op een vergoeding voor het uitvoeren van de opdracht, welke bij de overeenkomst van opdracht is vastgesteld.
  2. De tarieven zijn exclusief kilometervergoeding, tenzij expliciet anders overgenomen of vermeld.
    • Voor klanten wonend in een straal van 10 kilometer rondom 3328Lk zijn de bedragen op de website inclusief reiskosten. Buiten dit werkgebied is de prijs afhankelijk van het aantal te rijden kilometers. De reiskosten bedragen 0,39 euro per kilometer vanaf 3328LK (bron Google Maps).
  3. Het tot stand komen van de overeenkomst leidt altijd onverkort tot een verplichting van betaling.
  4. De prijsvoorwaarden voor een opdracht worden steeds gedetailleerd aan cliënt kenbaar gemaakt via de website of e-mail van KynoLexis.
  5. Betalingen dienen voldaan te worden via een betaalverzoek (iDeal of contant).
    • KynoLexis bepaalt binnen welke termijn de vergoeding voldaan dient te worden:
    • Betaling door cliënt dient steeds te geschieden binnen de gestelde factuurdatum, tenzij anders vermeld in de offerte of op de factuur.
  6. Het in termijnen betalen van de overeenkomst is alleen mogelijk na schriftelijke goedkeuring van KynoLexis:
    • Voor betaling in termijnen wordt geen administratieve meerwaarde verrekend.
    • Facturen zijn niet contant betaalbaar.
  7. Indien een klant een gemaakte afspraak eenzijdig annuleert, blijft de betalingsverplichting tot stand:
    • indien de klant een gemaakte afspraak annuleert door overmacht zoals ziekte, ziekenhuisopname, overlijden of ziekte van de hond of kat, wordt er 10 % van de afgesproken vergoeding als administratiekost in rekening gebracht. 
    • indien de klant binnen de 48 uur voor aanvang van de afspraak annuleert, wordt er 30% van de gehele afgesproken vergoeding in rekening gebracht.

Schade, garanties en aansprakelijkheid

  1. Garantie: KynoLexis biedt geen resultaatgarantie wel een middel garantie. Zij gebruikt geen intimiderende, fysiek strafgerichte technieken bij het trainen van dieren.
  2. De opdrachtnemer kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige nadelige, onwenselijke of schadelijke gevolgen van het gegeven advies tijdens eender welke vorm van betaalde en niet-betaalde consulting (individuele gedragsbegeleiding, groepslessen of lezingen). De klant blijft steeds eindverantwoordelijk voor het uitvoeren van de adviezen. De opdrachtnemer beloofd wel dat alle gegeven adviezen zoveel mogelijk gebaseerd zijn op wetenschappelijk en diervriendelijke technieken en theorieën, en zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Het betreft hier echter een inspanningsverplichting; hetgeen wil zeggen dat de opdrachtnemer niet garant staat voor het succes en welslagen van haar dienstverlening, noch de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de klant gewenste en gestelde doel. 
  3. Deze advisering/ behandeling leidt niet tot aansprakelijkheid van de opdrachtnemer. Het sluiten van een overeenkomst met KynoLexis, verandert niets aan de risicoaansprakelijkheid van de klant en/ of derden, aan de door een de hond aangebrachte schade, conform het gestelde in het Burgerlijk Wetboek. 6, artikel 179 (Art. 6:179 BW). De klant blijft te allen tijde aansprakelijk voor de gevolgen van het optreden van zijn/haar hond. 
  4. Een inschatting/prognose over de mogelijkheid tot verbetering van het gedrag van het huisdier wordt gegeven naar beste inzicht en vermogen van de opdrachtnemer. De opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het uitblijven van het door de klant gewenste resultaat. Bij het uitblijven van het gewenste resultaat blijft onverkort de betalingsverplichting bestaan. 
  5. De opdrachtnemer is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de klant en behoudt zich het recht voor een klant te weigeren indien deze niet mee wil of kan werken aan een opgesteld behandel- en/of trainingsplan. 
  6. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen tijdens of na de coaching. Alle diensten, het gebruik van trainingsmateriaal of trainingsproducten vinden plaats onder de verantwoordelijkheid van de klant. 
  7. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor ziekten en/of (vermeende) gebreken, mentaal of fysiek, welke het dier mogelijk oploopt tijdens of ten gevolge van de therapie/ behandeling.
  8. KynoLexis behoudt zich het recht de behandeling van uw hond of kat te weigeren en dit zonder opgave van motivatie of reden.
  9. De klant wordt geacht een aansprakelijkheidsverzekering voor derden (WAP) afgesloten te hebben, welke ook dekking biedt voor schade toegebracht door zijn of haar hond.
  10. Voor elke behandeling of afspraak bij KynoLexis, raden we aan eerst uw dierenarts te consulteren om eventuele blessures of ziektes vast te stellen. Deze informatie hebben we nodig voor een correcte behandeling.

producten bestellen in de kynolexis webshop

  1. Een product bestellen kan via https://www.kynolexis.nl/shop/. Deze online winkel is bestemd voor klanten van KynoLexis om producten (bij) te bestellen ter ondersteuning van hun coaching of om meer kennis te verkrijgen.
  2. Geen van deze producten is bestemd om een persoonlijk advies van een professional te vervangen, zoals uw dierenarts, gedragsdeskundige of andere professional.
  3. Raadpleeg ten allen tijde en bij de minste twijfel uw dierenarts en/of gedragsdeskundige bij het aanbieden of toedienen van deze producten
  4. Het is niet mogelijk om een (online) opleiding gelijk te stellen met een individuele sessie. Het volgen van een KynoLexis (online) opleiding, geeft niet het recht op achteraf gratis vrijblijvende begeleiding of gratis advies. De inhoud van een online opleiding wordt open en eerlijk gecommuniceerd via de website. Vragen of verwachtingen die niet worden ingevuld openen geen recht op restitutie.
  5. KynoLexis kan onder geen omstandigheden verantwoordelijk gesteld worden voor eender welke vorm van onaangename uitkomst bij het gebruik van de verkochte producten.
  6. Laat nooit uw dier of kinderen alleen met het product, enkel gesuperviseerde contacten zijn toegelaten.
  7. KynoLexis kan nooit resultaten beloven bij het gebruik van onze producten, daar resultaten afhankelijk zijn van vele verschillende aspecten. Het is daarbij niet mogelijk om een ‘niet tevreden, geld terug’ policy aan te bieden.
  8. Het is belangrijk om producten op de juiste manier aan te bieden. Indien een dier een product kapot maakte, valt dit niet binnen onze verantwoordelijkheid.
  9. Indien een product een fout vertoont bij aankomst, dan wordt het vervangen, mits terugsturen naar KynoLexis binnen de 14 kalenderdagen met een duidelijke omschrijving. Zo kunnen wij het bekijken en indien gerechtvaardigd een vervanging sturen. (Adres: KynoLexis, Laan van Braets 77, 3328LK Dordrecht).

geheimhouding

  1. KynoLexis zal al haar verstrekte informatie als vertrouwelijk behandelen voor zover dit voortvloeit uit de aard van de informatie of bij nadrukkelijk, schriftelijk verzoek van de cliënt.
  2. KynoLexis behoudt het recht de door de uitvoering van de opdracht opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis aan derden wordt gebracht.
  3. KynoLexis zal eventueel (en in overleg met cliënt) gemaakte video- en/of fotomateriaal tijdens de overeenkomst niet gebruiken voor andere doeleinden dan de behandeling;
    • tenzij de cliënt hier schriftelijk of mondeling toestemming voor geeft.
  4. Het is cliënt niet toegestaan beeld- en/of geluidsopnames te maken tijdens een sessie, tenzij KynoLexis hier expliciet toestemming voor geeft.

privacy

  1. KynoLexis verwerkt dagelijks verschillende vormen van persoonsgegevens van klanten. Voor de zorgvuldige omgang en beveiliging van deze gegevens handelt KynoLexis conform de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De gegevensverwerking en rechten van betrokken personen staan nader toegelicht in de Privacyverklaring van KynoLexis
  2. Toevertrouwde feiten, die vertrouwelijk van aard zijn, zullen te allen tijde worden gerespecteerd.
  3. Mededelingen aan derden worden slechts gedaan na overleg met cliënt en uitsluitend wanneer KynoLexis ervan overtuigd is dat de belangen van de klant en de hond of omgeving hiermee zullen zijn gediend.
  4. De cliënt heeft het recht om zijn/haar persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft cliënt het recht om eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens door KynoLexis, en heeft dus recht op gegevensoverdraagbaarheid.
  5. KynoLexis neemt de bescherming van de cliëntgegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

copyright en intellectueel eigendom van kynolexis

  1. De intellectuele eigendomsrechten op de door KynoLexis aan cliënt ter beschikking gestelde materialen en advies berusten bij KynoLexis.
  2. KynoLexis behoudt zich alle intellectuele- en industriële eigendomsrechten voor die bij het uitvoeren van de opdracht inzake methoden, therapie en hulpmiddelen in de meest brede zijn ontwikkeld.
  3. Alle door KynoLexis verstrekte rapporten, (online) cursusmateriaal, adviezen, aanwijzingen en richtlijnen zijn uitsluitend bestemd voor gebruik inzage gedragstherapeutische behandelingen en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van KynoLexis worden verveelvoudigd, openbaar worden gemaakt of ter kennis aan derden worden gebracht. Hetzelfde geldt voor de correspondentie en verstrekte informatie aan hondenprofessionals betreffende een afgenomen dienst bij KynoLexis.
    • Het is cliënt nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te gebruiken voor andere honden, dan geadviseerd voor de hond vermeld bij de aanvang van de overeenkomst.
  4. Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht:
    • Bij inbreuk komt KynoLexis een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.

klachten en geschillen

  1. Klachten i.v.m. de standaardvoorwaarden zullen bekeken worden, maar het is niet mogelijk om hierop in te gaan. De klant dient deze te lezen alvorens ermee akkoord te gaan. Indien de klant akkoord ging met de standaardvoorwaarden maar deze niet (volledig) gelezen heeft, en dit ervoor gezorgd heeft dat de klacht in stand kwam, is buiten onze macht en is de opdrachtnemer niet verder verantwoordelijk. Onze voorwaarden werden opgesteld voor een goede samenwerking en dit begint met een eerlijke aanvaarding.
  2. De opdracht wordt geacht geheel correct te zijn uitgevoerd.
    Indien de klant niet tevreden is of een klacht heeft over een handeling of verrichting met of van de opdrachtnemer, dient hij of zij dit schriftelijk (via mail, contactformulier op de website of per aangetekend schrijven) kenbaar te maken aan KynoLexis binnen de 14 dagen na het gebeuren van de feiten. De klacht dient grondig gemotiveerd te zijn.
    • Een klacht of geschil wordt enkel opgenomen na schriftelijke bekendmaking via het klachtenformulier.
    • KynoLexis streeft ernaar om de klacht binnen een termijn van 7 dagen, na ontvangst van dit formulier, de klacht of geschil in behandeling nemen.
    • KynoLexis zal samen met de klant proberen om het probleem op te lossen. KynoLexis dient in de gelegenheid te worden gesteld de tekortkoming te herstellen.
  3. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op.

slotbepaling en wijziging van deze algemene voorwaarden

  1. Op de overeenkomst tot opdracht is het Nederlands recht van toepassing. Partijen komen ten aanzien van alle geschillen, welke mochten ontstaan naar aanleiding van deze algemene voorwaarden, overeen dat deze geschillen in eerste instantie worden voorgelegd aan de arrondissementsrechtbank, waaronder KynoLexis ressorteert.
  2. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens KynoLexis en betrokkenen derden, 12 maanden.
  3. Alle kosten die de opdrachtnemer zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk dient te maken tot behoud van haar rechten met betrekking tot invordering van door de klant verschuldigde bedragen komen ten laste van de klant. 
  4. Over al het overige, niet bepaalde, beslist de opdrachtnemer. Deze beslissingen zijn bindend. 
  5. De algemene voorwaarden kunnen zonder voorgaande bekendmaking worden gewijzigd:
    • Deze algemene voorwaarden zijn geldig van 1 januari tot 31 december 2024

Contact